دسته‌بندی نشده

سانتریفیوژ چه کاربردی دارد؟

سانتریفیوژ چه کاربردی دارد؟

سانتریفیوژ چه کاربردی دارد؟

اگر با دستگاه سانتریفیوژ آشنایی ندارید و نمی دانید که از این دستگاه برای چه استفاده می کنند یا اصلاً نحوه کار با آن چگونه است امروز ما به شما عزیزان همه این موارد را توضیح خواهیم داد چرا که استفاده از سانتریفیوژ در برخی کارها بسیار مفید واقع می شود .

در حقیقت دستگاه سانتریفیوژ با چرخش های بسیار تند و سریع می تواند سبب جدا سازی چند مایع از هم و یا مایع از جامد شود همین این کار باعث پیشرفت های زیادی شده است که در ادامه به آن ها نیز خواهیم پرداخت البته این را هم باید گفت که دستگاه سانتریفیوژ مواد را که همان مایعات و جامدات هستند بر اساس چگالی از هم جدا می کند. اکنون اگر می خواهید اطلاعات بیش تری از سانتریفیوژ و کاربرد های آن بدانید بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

کاربردهای سانتریفیوژ چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شیر پرچرب را چگونه به شیر کم چرب تبدیل می کنند در حقیقت با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ می ‌توان با چرخش های متوالی و تند شیر پرچرب را وجود او سازی پروتئین ها و چربی ها به شیر سبک یا کم چرب تبدیل نمود. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه سانتریفیوژ این است که در آزمایشگاه ها برای جداسازی ذرات خون استفاده می شود هم چنین از این دستگاه برای جداسازی ذرات ادرار هم در آزمایشگاه استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه سانتریفیوژ برای جداسازی جامدات از مایعات می باشد مثلا برای جداسازی آب از گچ از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می کنند. پس همانطور که به نظر می رسد حیطه استفاده از سانتریفیوژ بسیار وسیع است و از آن در آزمایشگاه ها و مکان های مثل پزشکی قانونی و آزمایشگاه های شیمی نیز استفاده می‌ شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *